گودرز علی بخشی
چکیده
استقلال فراگیر همواره یک مسئله بحثبرانگیز میان زبانشناسان کاربردی بوده است. مطالعات متعددی به منظور بررسی برداشت معلمان و یادگیرندگان از استقلال فراگیر و همچنین امکان استقلال فراگیر انجام شده است. با وجود اهمیت استقلال فراگیر و وجود چندین مطالعه مرتبط، چالش در ترویج استقلال فراگیر در موسسات ایرانی به زعم محقق انجام نشده است. ...
بیشتر
استقلال فراگیر همواره یک مسئله بحثبرانگیز میان زبانشناسان کاربردی بوده است. مطالعات متعددی به منظور بررسی برداشت معلمان و یادگیرندگان از استقلال فراگیر و همچنین امکان استقلال فراگیر انجام شده است. با وجود اهمیت استقلال فراگیر و وجود چندین مطالعه مرتبط، چالش در ترویج استقلال فراگیر در موسسات ایرانی به زعم محقق انجام نشده است. هدف اصلی این مطالعه بررسی چالشها در ترویج استقلال یادگیرنده از دیدگاه معلمان زبان انگلیسی ایران بود. برای این کار، یک طرح تحقیق کیفی استفاده شده است. برای انجام این تحقیق ، 23 معلم زبان انگلیسی ایرانی در دانشگاه های مختلف در تهران به صورت هدفمند انتخاب شدند. دادهها از طریق مصاحبه عمیق جمعآوری شده و از طریق تحلیل محتوا بر اساس مدل رندر تحلیل شده است. بر اساس تحلیل محتوای مصاحبهها، سه موضوع مختلف استخراج شد. اولین موضوع مشاهده شده، چالشهای مربوط به موسسه، شامل اهداف تجویزشده ، مواد و روشهای ارزیابی میباشد. دومین موضوع، چالشهای مربوط به فراگیر میباشد که از هفت زیرمجموعه تشکیل شده است. سومین موضوع به دست آمده، چالش های مربوط به معلم می باشد که از چهار زیرمجموعه تشکیل شده است. این یافتهها میتواند توسط معلمان، تربیتکنندگان معلمان و همچنین زبانآموزان استفاده شود. میتوان نتیجه گرفت که معلمان زبان انگلیسی باید آموزش لازم دراستقلال یادگیرنده را از طریق دورههای آموزشی قبل از خدمت و ضمن خدمت ببینند.